Начинът, по който всяка страна дефинира продуктите от първа необхо-димост, е показателен за културата ѝ
Снимка: Shutterstock
Превръщайки се в глобален проблем, COVID-19 затвори икономиките на редица държави по света, но услугите от първа необходимост продължиха да съществуват. И
Ако у нас това дава хляб на работещите в банковия сектор, фармацията, супермаркетите
И градския транспорт, то на други места изборът на „жизненоважни“ за оцеляването на обществото продукти е доста любопитен, съобщава BBC.
Във Франция с пълна пара продължават да работят буланжериите – това са всички пекарни, чиито арсенал от сладкиши начело с култовия френски кроасан отдавна създава усещане за празник у местните. Именно те, а не големите търговски вериги, са и предпочитаното място за покупка на хляб. Магазините за продажба на сирене и неговия събрат за всяка уважаваща себе си трапеза – виното, също остават отворени. На „Шанз Елизе“ в Париж пък единственият търговски обект, пощаден от карантината, е дюкянче за шоколад.
Далеч от бохемския гастро дух на Франция е Америка, където продуктите от първа необходимост варират в зависимост от законите на конкретния щат. В Колорадо, където марихуаната е легална, магазинчетата, продаващия я за медицински и лични нужди, остават отворени. По-притеснителен е факта, че
С благословията на администрацията на Тръмп оръжията също са причислени към продуктите
Без които редовият гражданин не може. В резултат на това опашките пред магазините за пушки и друг смъртоносен арсенал са километрични, а приходите им са рекордни.
В Австралия отворени остават магазините за алкохол и - забележете, доста от веригите за детски играчки. Причината – министър председателят Скот Морисън заявил публично, че съпругата му трябвало да напазарува колосално количество пъзели. Реденето им се оказало жизнено важно за заниманията на децата им под карантина и за запазването на социалния мир в семейството.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари